18 stycznia 2015

Zostań, jeśli kochasz - Gayle Forman


Tytuł oryginalny: If I Stay
Rok wydania: 2009
Stron: 248
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia


Czasami człowiek dokonuje w życiu wyboru, a czasem to wybór stwarza człowieka.





Do przeczytania książki zachęciła mnie radość blogerek/vlogerek z nadchodzącej premiery drugiej części zatytułowanej Wróć, jeśli pamiętasz, uznałam, że warto zapoznać się z tą powieścią. Książka nie jest obszerna, pochłania się ją błyskawicznie, co nie oznacza, że równie szybko się o niej zapomina. Ładunek emocji zawarty w tej małej książeczce jest na tyle silny, że bohaterowie i wybrane sceny zostają z nami na długi czas po przeczytaniu.

Podobno w każdej bajce jest jakiś zły krasnoludek, najczęściej nadaje on historii troszkę pikanterii, w Zostań, jeśli kochasz złego krasnoludka nie znajdziecie, bohaterowie są wyidealizowani, ale moim zdaniem nie jest to wada książki, Mia wspomina swoich bliskich w bardzo szczególnym momencie, nie wyobrażam sobie, żeby po śmierci rodziców rozpamiętywała kłótnie czy przypominała sobie ich słabe strony. A jeśli mowa już o rodzicach naszej głównej bohaterki, to muszę wtrącić, że jest to para książkowa, którą pokochałam od samego początku, niesamowicie oryginalni, mądrzy i klimatyczni ludzie. Fragmenty rodzinne interesowały mnie najbardziej i były dla mnie najciekawsze, właśnie z powodu tej wyjątkowej pary.

Młodzieńcza miłość została ujęta w bardzo subtelny, przyjemny sposób, bez zbędnych uniesień i na szczęście bez zachwytów nad walorami umięśnionych części ciała. Cieszę się, że trafiłam na książkę w której bohaterowie interesują się muzyką, kochają grać na instrumentach, pielęgnują swoje pasje, dzięki czemu odznaczają się na tle większości młodzieżowych powieści.
Podsumowując, jest to słodko gorzka opowieść, którą polecam i jeśli tylko będę miała możliwość chętnie sięgnę po kolejną część lub inne powieści Gayle Forman.


3 komentarze:

  1. Mam w planach tę książkę od dawna, mam nadzieję, że uda mi się ją w końcu przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja mam nadal w planach. Mnie również zachęciły pozytywne recenzje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również chcę przeczytać, ale poczekam aż opadnie cały ten szum :)

    OdpowiedzUsuń