11 lutego 2015

♫ Round Nina: A Tribute To Nina Simone




20 stycznia 2015 

Piosenki Niny Simone poznałam dzięki mojej byłej współlokatorce, która pewnego dnia słuchała bez przerwy My baby just cares for me, oczywiście polubiłam ten kawałek natychmiast. Następnie miłością obdarzyłam Love or leave me i do tej pory jest to moja ulubiona piosenka Niny, niestety nie znalazła się na albumie Round Nina.



Muszę przyznać, że z dziesięciu piosenek na albumie znałam jedynie trzy w oryginalnym wykonaniu, dlatego też przesłuchałam na początku wszystkie utwory w wykonaniu Niny, a następnie zabrałam się za poznanie coverów z Round Nina
Nina Simone w każdej z piosenek opowiada inną historię, to w większości świetne utwory, które przenoszą mnie w przeróżne miejsca, natomiast na albumie Round Nina te same piosenki zostały wskrzeszone, dostały nowe życie, współczesną aranżację muzyczną i brzmią bajecznie, wręcz cudownie. 
Prawda jest taka, że im dłużej słucham tego albumu, tym bardziej się w nim zakochuje. Znajdziecie tu anielskie wykonanie Lilic wine, natomiast ukojenie przynoszą Baltimor i Sinnerman. Piosenkę Feeling good znałam w wykonaniu Micheala Buble i chyba tej wersji pozostanę wierna. 
Przeważnie, gdy pierwszy raz przesłuchuję jakiś album, znajduję piosenkę która od razu wpada mi w ucho i przez kilka dni wałkuję tylko ten jeden utwór. Na Round Nina takim kawałkiem jest I put a spell on you, który rozłożył mnie na łopatki ze względu na oprawę muzyczną, bo choć głos Sophie Hunger średnio do mnie przemawia, to dźwięki w tym utworze są genialne, a całość brzmi cudnie (można posłuchać tutaj). I put a spell on you to jedna z moich ulubionych piosenek i słyszałam ją w wielu wykonaniach, jednym z moich ulubionych jest wykonanie Marilyna Mansona, co ciekawe nie jest to piosenka Niny Simone, tylko Screamin' Jay Hawkinsa. Kolejną perełką jest dla mnie Just say i love him w wykonaniu Hindi Zahra, muszę przyznać, że zainteresował mnie głos tej piosenkarki i na razie nieśmiało przesłuchuję jej własne piosenki.


Na dzień dzisiejszy jestem kompletnie zakochana w albumie Round Nina: A Tribute To Nina Simone, polecam na każdą okazję, piosenki są dość zróżnicowane, więc myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie. 



Nina Simone ( Eunice Kathleen Waymon ) urodziła się 21 lutego 1933 roku w Tryon, zmarła we Francji 21 kwietnia 2003. Amerykańska piosenkarka, pianistka, autorka tekstów. Przerwała naukę w Juilliard School of Music z powodu braku pieniędzy. Singiel My baby just cares for me wykorzystano w reklamie Chanel No. 5. Nina Simone działała w ruchu obrony praw obywatelskich. Jest uznawana za przedstawicielkę jazzu, choć na koncertach udowadniała, że jest artystką wszechstronną.





4 komentarze:

  1. Posłucham w wolnym czasie :D ostatnio takie posty muzyczne pomagają mi odkryć jakiegoś nowego, utalentowanego artystę.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę przesłuchać te kawałki, skoro polecasz.

    OdpowiedzUsuń
  3. nie znam ale zachęciłaś, w domowym zaciszu chętnie posłucham :)
    pozdrawiam i zostaję na dłużej!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wrócę tutaj wieczorem i chętnie posłucham. Dobra muzyka zawsze w cenie.

    OdpowiedzUsuń