13 czerwca 2015

Stulecie winnych. Ci, którzy walczyli - Ałbena Grabowska






- Wiesz czego najbardziej mi żal ? (...)
- Książek, których nie zdążyłyście mi przeczytać (...). 214




Rok wydania: 2015
Wydawnictwo: Zwierciadło
Stron: 296
Cykl: Stulecie Winnych ( tom II )

Najlepsza książka z przeczytanych w tym roku, czyli Stulecie Winnych. Ci, którzy przeżyli pozostawiła pewien niedosyt, była zdecydowanie za krótka, a mnie dopadło to wspaniałe uczucie, gdy muszę, natychmiast, zaraz, teraz przeczytać kolejny tom. Niestety swoje musiałam odczekać w bibliotecznej kolejce, ale dzięki temu drugą część dawkowałam sobie z większym spokojem, delektując się dziejami Winnych niczym smacznym deserem. 
Można komuś wbić nóż w serce. Można, trzeba czasami nawet ... Nigdy jednak nie wbijaj noża komuś w plecy, bo ci nie wybaczy ... 217
Ci, którzy walczyli rozpoczyna się w dniu wybuchu II wojny światowej, w Brwinowie rodzą się kolejne bliźniaczki, nadchodzą ciężkie lata i wiele zmian w rodzinie Winnych. Kto czytał ten wie, a kto nie czytał, ten się ode mnie nie dowie. Zawsze z dużą obawą czytam opinie na temat kolejnych części różnych serii, ponieważ boję się, że zostanie zdradzone zbyt dużo i element zaskoczenia czy świeżych emocji będzie brutalnie odebrany. Najbardziej interesuje mnie czy kolejny tom jest warty uwagi, subiektywne porównanie też może być ciekawe. 
- Ale tak naprawdę chodziło jej zawsze o jedno, żebyśmy trzymali się razem, bo tylko wtedy ocalejemy. 233
Warto przeczytać kolejną część Stulecia Winnych ? Oczywiście, że tak ! Dalsze losy rodziny Winnych przynoszą kolejną dawkę silnych emocji, co prawda brakowało mi specyficznego klimatu pierwszej części, ponieważ akcja w drugim tomie wychodzi daleko poza granice Brwinowa. Okazuje się, że to właśnie ta mała miejscowość, niesamowicie urokliwa, przyciąga mnie do powieści Ałbeny Grabowskiej niczym drugi dom, papierowy ale jakże wspaniały. 

Niezmiennie polecam Stulecie Winnych i czekam na trzeci, niestety ostatni tom sagi, tym bardziej, że autorka zakończeniem drugiej części pozostawiła mnie w smutnym osłupieniu. 

47 komentarzy:

  1. Oj, kusisz bardzo! Przeczytam na pewno, tylko jeszcze nie wiem kiedy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę czekać na Twoją opinię :)

      Usuń
  2. Tematyka jak najbardziej moja,więc z przyjemnością przeczytam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie daj znać po przeczytaniu :)

      Usuń
  3. Moja znajoma bardzo sobie chwali tę sagę i widzę, że Ty również pozytywnie ją odbierasz. Zatem chyba i ja się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, myślę że może Ci się spodobać :)

      Usuń
  4. Saga Ałbeny Grabowskiej "Stulecie Winnych" jest po prostu powieścią wspaniałą. Przede mną też jeszcze 3 tom, ale odwlekam moment czytania, bo już mi smutno, że będę musiała pożegnać się z Winnymi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą, saga jest wspaniała i również odwlekam moment przeczytania trzeciego tomu, choć walczę z ciekawością :)

      Usuń
  5. Wiele dobrego naczytałam się o tej serii i chcę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pamiętam jak kusiłaś już przy pierwszym tomie ;) Na pewno przeczytam, ale chciałabym zdobyć najpierw całą serię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobry pomysł, żeby mieć wszystkie tomy pod ręką i czytać jedną za drugą, ja niestety musiałam czekać w kolejkach bibliotecznych, a wolałabym czytać jednym ciągiem :)

      Usuń
  7. Widziałam tylko, że nie wiem, który tom dziś w księgarni i pomyślałam o tym co pisałaś ;) Ale dalej nie wydaje mi się, że to książki dla mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ciesze się, że zdecydowałam się przeczytać tę książkę jakiś czas temu, ponieważ teraz Stulecie Winnych wyskakuje z każdej możliwej strony, przez taką natrętną promocję odłożyłam przeczytanie np. Pierwszej na liście, która prześladuje mnie wszędzie.

      Usuń
  8. Nie słyszałam jeszcze o tej serii, ale brzmi ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Sama na razie poluję w mojej bibliotece na pierwszy tom. Cała seria zapowiada się niezmiernie ciekawie :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę koniecznie sięgnąć po tę serię. Jestem bardzo ciekawa czy i mnie zachwyci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie daj znać, jak przeczytasz :)

      Usuń
  11. Właśnie skończyłam czytać pierwszy tom i jestem ciekawa kolejnej części przede wszystkim ze względu na czas akcji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak szczerze, myślałam że czas akcji drugiej części będzie ciekawszy, ale jednak pierwszy tom podobał mi się bardziej, co nie oznacza, że drugi jest zły. Jestem ciekawa jakie Ty będziesz miała odczucia :)

      Usuń
  12. Coraz większy apetyt mi robisz! :) Na razie ciągle poluję na tom pierwszy, ale myślę, że to by była idealna lektura właśnie na lato!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej polecam na lato :))

      Usuń
  13. zastanawiam się czy zabierać się za to:D jestem na 40 tomie obecnie Sagi o Ludziach Ognia i Lodu;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szaleństwo, z tego co pamiętam niedawno byłaś na 21 tomie ! Pędzisz jak burza :) Ja jestem nadal u teściów, a saga została w domu :/

      Usuń
  14. Muszę mieć tą serię, najlepiej całą od razu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, po skończeniu jednego tomu, najlepiej mieć drugi pod ręką :)

      Usuń
  15. Pierwszy raz słyszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja naczytałam się tyle pozytywnych recenzji, że musiałam się skusić i nie żałuję :)

      Usuń
  16. Ja właśnie czytam trzeci tom! I to już będzie koniec sagi :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można od nowa zacząć czytać:)

      Usuń
    2. Wiolu, czekam na Twoją recenzję :)

      Kathy Leonia - świetny pomysł :)))

      Usuń
  17. Ja właśnie jestem po lekturze pierwszego tomu i czekam na drugi. Uwielbiam Winnych, to po prostu istne dzieło:) Przyznam się, że z lękiem czytałam Twoją recenzję, czy nie za wiele zdradzisz z treści, ale jak się okazało nie miałam się czego obawiać. Udało Ci się znakomicie - zachęcić do książki, ale jednocześnie nie zdradzić żadnego spoileru. Wielkie brawo za to:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tak miłe słowa :)
      Ja zawsze z dużym lękiem czytam recenzje ( a nawet opisy na okładkach ) kolejnych tomów serii którymi jestem zainteresowana, niestety parę razy przeczytałam za dużo :/

      Usuń
    2. To racja, trzeba uważać na spoilery:) pozdrawiam!

      Usuń
  18. obowiązkowo na mojej liście do przeczytania :) dzięki Tobie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie daj znać jak przeczytasz :)

      Usuń
  19. Jestem do tyłu z tą serią, ale na pewno nadrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja za bardzo nie lubię czytać serii, ale ta mnie ciekawi ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Skoro tom drugi mniej Ci się podobał ze względu na umiejscowienie akcji to trzeci bardziej przypadnie Ci do gustu (choć mi mniej). Ale cieszę się, że saga Ci się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie czytam zbyt często książek osadzonych w tym okresie, ale tu mnie zainteresowałaś. A do tego stwierdzenie, że to najlepsza książka roku. Jeśli sięgnę, będę wiele wymagać. ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo jestem ciekawa tej serii, ale jakoś ciągle się z nią mijam!

    OdpowiedzUsuń
  24. Kurczę, nie znam twórczości autorki i widzę, że szkoda. Czas to nadrobić!

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie słyszałam o dziełach tej autorki, może będę miała okazję się z nimi zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ałbenę znalam jako dziecko..dlatego przeczytam😊

    OdpowiedzUsuń
  27. Anonimowy10:46

    Jestem po lekturze trzech tomów. Pierwszy podobał mi się bardzo, drugi znacznie mniej. Autorka coraz bardziej zaczęła posługiwać się stereotypami co zaczynało irytować, trzeci natomiast był dla mnie nie do strawienia. Szlachetni Winni mający w rodzinie cały przekrój bohaterów narodowych, zawsze stojący po jedynie słusznej stronie, a po drugiej stronie patologia, która co jakiś czas zagraża którejś z córek lub wnuczek, szablonowe postaci i do tego wszystkiego patriotyczno-bogoojczyźniany ton. Zupełnie jak Musierowicz. Jeśli komuś to wszystko nie przeszkadza to książki sprawnie napisane, w sam raz na plażę.

    OdpowiedzUsuń