08 czerwca 2015

Żona podróżnika w czasie - Audrey Niffenegger








Inne tytuły: Miłość ponad czasem, Zaklęci w czasie
Tytuł oryginalny: The Time Traveler's Wife
Rok wydania: 2003
Rok polskiego wydania: 2004
Wydawnictwo: Świat książki
Stron: 496
Żonę podróżnika w czasie poleciła mi moja przyjaciółka, gdy spędzałyśmy miło czas wąchając książki w księgarni. Po przeczytaniu opisu nie miałam najmniejszej ochoty na czytanie tej powieści, jednak książkę kupiłam i na szczęście przeczytałam, bo historia Clare i Henry'ego od tamtej pory jest jedną z moich ulubionych historii miłosnych. 


Poznali się, zakochali, wzięli ślub, zamieszkali razem, tak ogólnie można opisać większość romansów, jednak bohaterów Żony podróżnika w czasie, wyróżnia wiele szczegółów, które sprawiają, że ich historia jest wyjątkowa. Poznali się, gdy Clare miała sześć lat, a Henry trzydzieści sześć, wiedział, że to kobieta jego życia, bo znał ich wspólną przyszłość, pobrali się, gdy Clare miała dwadzieścia trzy lata, a Henry trzydzieści jeden, Clare od dawna wiedziała, że zostanie jego żoną, gdy w końcu go odnalazła Henry nic nie rozumiał. 

Przyznaję, że gdy pierwszy raz czytałam Żonę podróżnika w czasie, musiałam wracać do poprzednich zdań, żeby zrozumieć o czym czytam. Nie jest to typowy romans, choć powiela sporo schematów, całość wyróżnia motyw podróżowania w czasie i jego konsekwencje. Jest to zdecydowanie jedna z moich ulubionych historii miłosnych w literaturze współczesnej, niezwykła, pełna emocji, pozbawiona przesadnej słodyczy, powiedziałabym nawet życiowa, pomimo wątku podróży w czasie. 

Spośród wielu książek o miłości, Żonę podróżnika w czasie wyróżniają bohaterowie. On pracuje w bibliotece i słucha punkowej muzyki, przenosi się w czasie, ona to rudowłosa artystka, lekko zarozumiała i bardzo upartra. Clare i Henry to niesamowicie ciekawa para, różne temperamenty i zainteresowania dają efekt wspaniałej mieszanki wybuchowej, uwielbiam ich.  

Dolny rząd, środkowa okładka, o co chodzi ? 

Na podstawie książki powstał film w 2009 roku, pod tytułem Zaklęci w czasie, główne role zagrali Eric Bana i Rachel McAdams. Ekranizacja jest znośna, nie przypadła mi do gustu Hailey McCann, która wcieliła się w Albę i kiczowaty efekt znikania Henry'ego. Zdecydowanie chętniej wracam do książki, niż do filmu. 

źródło
Debiut Audrey Niffenegger o trzech tytułach, okazał się ogromnym sukcesem, kolejna powieść autorki Lustrzane odbicie nie miała już tyle szczęścia, ale pokazuje, że to pisarka, która omija utarte schematy szerokim łukiem i potrafi wykreować oryginalnych bohaterów. Żona podróżnika w czasie to książka którą warto przeczytać, sama chętnie do niej wracam i za każdym razem odczuwam szczególny rodzaj radości podczas czytania, podobnie było teraz, gdy czytałam ją po raz trzeci. Polecam Żonę podróżnika w czasie wszystkim, którzy jeszcze nie znają tej powieści. 

40 komentarzy:

  1. Bardziej mam ochotę na ekranizację niż na książkę, acz nie wykluczam tego, że może na obie wersje tej historii się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie przeczytałabym Twoją recenzję tej książki, ale jeśli skusisz się tylko na film to też daj znać :)

      Usuń
  2. Czytałam i uważam, że to rewelacyjna książka. Jestem ciekawa czy autorka po takim debiucie napisała równie pasjonujące powieści :) Mam jedną w domu więc zamierzam to sprawdzić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam tylko "Lustrzane odbicie", dobrze skonstruowani bohaterowie, ale niestety pojawił się wątek z duchem i nie zrobił na mnie wrażenia.

      Usuń
  3. Ochotę na ekranizację mam wielką,ale przedtem chcę właśnie przeczytać książkę,bo naprawdę brzmi cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kilka lat temu oglądałam ekranizację powieści i nawet mi się podobała. Książkę też chcę przeczytać, tylko najpierw muszę ją gdzieś znaleźć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętaj, że książka ma trzy tytuły w polskim wydaniu, mam nadzieję, że na nią trafisz :)

      Usuń
  5. Spodobała mi się już po tytule ;) Przeczytam ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. "Gdy spędzałyśmy miło czas wąchając książki " - padłam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Super! Zdobyłam tę książkę na gratach. Będę na pewno ją czytać niebawem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie napisz jak wrażenia :)

      Usuń
  8. "gdy spędzałyśmy miło czas wąchając książki w księgarni" - ja też to uwielbiam!!! :D A książkę mam, już całkiem została zapomnianą, czas ją chyba odkurzyć. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odkurz koniecznie :) Jestem ciekawa Twojej opinii.

      Usuń
  9. książka ma klimat taki magiczny, który mnie ciągnie do niej:D

    OdpowiedzUsuń
  10. No i masz, zaraz polecę do księgarni i ją sobie kupię :D
    Mam wrażenie, że książka jest idealna dla mnie, a bohaterowie mnie naprawdę intrygują. Na pewno bardziej prędzej niż później ją przeczytam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chciałabym poznać Twoją opinie :)

      Usuń
  11. heh zawsze jak tu zaglądam dopisuję kolejną pozycję do przeczytania :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie przepadam za właśnie historiami miłosnymi, więc wbrew Twoim zachwałkom, zrezygnuję :) Pozdrawiam, Shelf of Books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam historie miłosne :)

      Usuń
  13. Czytałam wiele negatywnych komentarzy, więc z czasem zapomniałam o tej książce, bo nie miałam większej ochoty na kolejne niepowiedzenie. Teraz zaczynam żałować :)
    Thievingbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Oglądałam film, przez książkę nie przebrnęłam :) ale spróbuję może raz jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. film muszę obczaić:D

      Usuń
    2. Jeśli raz nie dałaś rady, to nie wiem czy drugi raz to dobry pomysł :)

      Usuń
  15. Film oglądałam, a o książce usłyszałam niedawno:) Próbowałam ją kupić w różnych księgarniach internetowych, ale niestety nigdzie nie znalazłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie lubię takich sytuacji :) Zawsze można kupić używaną.

      Usuń
  16. Czytałam książkę i oglądałam jej ekranizacje i oba bardzo mi się podobały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przybijmy sobie piąteczkę :)

      Usuń
  17. Nie znam jeszcze tej książki :( Ale skoro tak bardzo polecasz, to przeczytam z wielką chęcią! Na film także mam zresztą chęć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę czekać na Twoje wrażenia :)

      Usuń
  18. Nawet nie wiesz jak pragnę przeczytac tę książkę. Tak bardzo... Tak bardzo, że aż strach. Niestety nigdzie jej nie ma. Przeszukałam wszystkie księgarnie. Nic. Zero. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma nic gorszego niż taka sytuacja, też mam na liście kilka książek, których nigdzie nie mogę znaleźć, przez co jeszcze bardziej chcę je przeczytać :))

      Usuń